Weboldal SEO teszt egyszerűen: Derítsük ki, miért nem találják meg az oldalunkat a Google-ben!

Weboldal SEO otthon is
Weboldal SEO otthon is

Weboldal SEO teszt – Így nézhetjük meg, hogy mennyire látható az oldalunk a Google-ben

Akár most indítottuk el a weboldalunkat, akár már évek óta működik, egy dolog biztos: SEO nélkül nem fogjuk elérni a látogatókat. A keresőoptimalizálás a kulcs ahhoz, hogy a Google (és más keresők) előrébb sorolják az oldalunkat. De vajon honnan tudjuk, hogy mennyire jól teljesít a weboldalunk SEO szempontból? Itt jön képbe a weboldal SEO teszt.

Ebben a cikkben végigvesszük, mit jelent pontosan a SEO teszt, miért érdemes elvégezni, és hogyan csinálhatjuk meg mi magunk is – különösebb technikai tudás nélkül.

Mi az a SEO teszt?

A SEO teszt lényege, hogy felmérjük, mennyire keresőbarát a weboldalunk. A vizsgálat során többek között azt nézzük meg, hogy:

  • mennyire gyors az oldalunk,
  • megfelelőek-e a meta címek és leírások,
  • jól vannak-e használva a kulcsszavak,
  • működnek-e a belső linkek,
  • van-e mobilbarát verzió,
  • és hogy vannak-e hibák, amiket a Google észlelhet.

Egy jól felépített SEO teszt segít abban, hogy térképre kerüljünk a neten, és ne csak magunknak írjunk, hanem a célközönségünknek is.

Miért fontos a SEO teszt?

Lehet, hogy órákat töltöttünk a blogunk vagy webshopunk csinosítgatásával, de ha a Google nem találja elég jónak, akkor hiába minden erőfeszítés.

Néhány ok, amiért érdemes SEO tesztet végezni:

  • Fény derülhet rejtett hibákra, például törött linkekre vagy hiányzó képek ALT szövegére.
  • Javítani tudjuk a betöltési sebességet, ami nemcsak SEO, hanem felhasználói élmény szempontjából is kulcsfontosságú.
  • Megmutatja, hogy milyen kulcsszavakra vagyunk optimalizálva – és hogy valóban ezek-e a legjobbak.
  • Segít a rangsorolásban, azaz előrébb kerülhetünk a találati listákon.

Hogyan végezhetünk SEO tesztet?

Ne ijedjünk meg – ma már rengeteg ingyenes eszköz áll rendelkezésünkre, amelyekkel néhány perc alatt képet kaphatunk az oldalunk állapotáról.

1. Google PageSpeed Insights

Ez az egyik legfontosabb teszt. Itt megtudhatjuk, hogy milyen gyorsan töltődik be az oldalunk asztali és mobilnézetben is.

Google PageSpeed Insights

  • 90 fölötti pontszám jónak számít.
  • Megmutatja a leglassabb elemeket.
  • Javaslatokat is ad a javításra.

2. Google Search Console

Ez már inkább haladóknak szól, de regisztrálni mindenképp érdemes.

  • Látjuk, milyen kulcsszavakra jelenünk meg a keresőben.
  • Ellenőrizhetjük, hogy indexeli-e a Google az oldalainkat.
  • Kiderül, van-e technikai probléma, amit javítani kell.
Weboldal SEO stratégi kidolgozása

3. Screaming Frog SEO Spider (alapverzió ingyenes)

Letölthető szoftver, amellyel részletes elemzést készíthetünk a weboldal szerkezetéről.

  • Megmutatja, hol hiányzik a meta leírás vagy a cím.
  • Jelzi, ha van duplikált tartalom.
  • Átláthatóan listázza a hibákat.

4. SEO Site Checkup

Szintén webes eszköz, amely egy kattintással átvilágítja az oldalunkat.

  • Kulcsszavas elemzést is tartalmaz.
  • Kiírja, ha valami nincs rendben a címekkel, képekkel, linkekkel.
  • Mobilbarát tesztet is csinál.

SEO Site Checkup

Milyen szempontokat figyeljünk SEO teszt során?

Amikor végzünk egy SEO tesztet – akár kézzel, akár automatikusan – az alábbi területeket érdemes sorra venni:

1. Technikai SEO

Itt azt vizsgáljuk, működik-e jól a weboldal technikai háttere:

  • HTTPS van-e használatban?
  • Nincs-e túl sok átirányítás?
  • Van-e robots.txt és sitemap.xml fájl?

Ha ezek rendben vannak, a Google jobban tud tájékozódni az oldalunkon.

2. On-page SEO

Ez a tartalomról szól. Itt nézzük, hogy:

  • megfelelőek-e a címek (H1, H2, H3 stb.),
  • van-e kulcsszó a címekben és a szövegben,
  • jól strukturált-e az oldal,
  • vannak-e belső linkek,
  • szerepelnek-e ALT szövegek a képeknél.

3. Mobilbarát működés

Manapság már alap, hogy egy oldal mobilon is jól működjön. A SEO teszt során nézzük meg, hogy:

  • reszponzív-e a weboldal,
  • nem csúsznak-e szét a szövegek,
  • nem túl kicsik-e a gombok.

A Google mobil-indexálása miatt ez különösen fontos!

4. Tartalmi minőség

A Google azt szereti, ha hasznos és releváns a tartalom. Ezért vizsgáljuk meg:

  • Elég hosszú és informatív-e a tartalom?
  • Természetesen vannak-e beépítve a kulcsszavak?
  • Vannak-e kapcsolódó témák, amiket feldolgozunk?
Weboldal SEO az első helyért

Mire figyeljünk még?

Sokszor az apró dolgok számítanak. Íme néhány extra tipp, amit érdemes átgondolni a SEO teszt során:

  • Törött linkek javítása – a 404-es oldalak nem tesznek jót a rangsorolásnak.
  • Friss tartalom – a régi cikkek frissítése segíthet előrébb kerülni.
  • Használjunk strukturált adatokat – így a Google extra infókat tud megjeleníteni rólunk (pl. csillagozás, dátum).

Mi a helyzet a kulcsszavakkal?

Nem elég, ha tudjuk, hogy például a „weboldal SEO teszt” kulcsszót célozzuk meg. Fontos, hogy természetes módon jelenjen meg a szövegben, és ne erőltetetten.

Tipp: Használjunk szinonimákat és kapcsolódó kifejezéseket is, például:

  • SEO elemzés
  • keresőoptimalizálás teszt
  • weboldal láthatóság mérése
  • Google helyezés ellenőrzés

Milyen gyakran végezzünk SEO tesztet?

Nem elég egyszer megcsinálni. A keresők algoritmusai is változnak, és mi is módosítjuk az oldalainkat. Éppen ezért évente legalább kétszer, de nagyobb változtatások után mindenképp végezzünk tesztet.

Backlinkek és külső hivatkozások szerepe a SEO tesztben

Amikor SEO tesztről beszélünk, hajlamosak vagyunk csak a saját oldalunkra koncentrálni. Pedig a külső linkek, más néven backlinkek, legalább annyira befolyásolják a helyezéseinket, mint a technikai vagy tartalmi elemek.

Mi az a backlink?

Egyszerűen fogalmazva: amikor egy másik weboldal linkeli a mi oldalunkat, akkor az egy backlink. Minél több megbízható és releváns oldal hivatkozik ránk, annál inkább azt gondolja a Google, hogy értékes a tartalmunk.

Miért fontos ez a SEO szempontjából?

  • Növeli az oldal hitelességét.
  • Segíti a rangsorolást a keresőben.
  • Növelheti a látogatottságot más oldalakról érkező kattintások révén.
  • Jelzi a Google számára, hogy mások is bíznak bennünk.

Hogyan tesztelhetjük a backlinkeket?

Használhatunk olyan eszközöket, mint:

  • Ahrefs Backlink Checker (ingyenes verzió is van)
  • Ubersuggest – megmutatja, mely oldalakról érkeznek linkek
  • Moz Link Explorer – részletes elemzést ad a linkprofilunkról

Mire figyeljünk?

  • Ne csak a mennyiségre, a minőség sokkal fontosabb.
  • Kerüljük az olcsó linkvásárlást, ezek akár büntetést is hozhatnak.
  • Próbáljunk organikus linkeket szerezni vendégposztokkal, közösségi megosztásokkal, hasznos tartalommal.
Weboldal SEO teszt

Összességében

Tényleg számít a SEO teszt?

Igen, nagyon is. Ha szeretnénk, hogy megtaláljanak bennünket, akkor a keresőoptimalizálás és annak rendszeres ellenőrzése kulcsfontosságú.

A jó hír, hogy ma már sok ingyenes eszköz áll rendelkezésünkre, és alap szinten mi magunk is el tudjuk végezni a weboldal SEO tesztjét. Nem kell hozzá fejlesztőnek vagy SEO gurunak lennünk.

Ha eddig még nem néztük meg az oldalunk SEO teljesítményét, akkor itt az ideje belevágni. Ne várjunk hónapokat – már néhány apró javítás is komoly látogatottságnövekedést hozhat. És ne felejtsük: nem a keresőrobotokat kell kiszolgálnunk, hanem az embereket – de a kettő kéz a kézben jár.

A Wiképidiáról kicsi érdekesség még…

Köszönöm a figyelmet!

Ha tetszett a cikk, ne felejtsd el megosztani barátaiddal vagy hozzászólásban megírni a véleményedet.

És ha szeretnél még hasonló tanácsokat olvasni, akkor iratkozz fel a hírlevelünkre és Likeolj minket a Facebookon!

Be the first to comment on "Weboldal SEO teszt egyszerűen: Derítsük ki, miért nem találják meg az oldalunkat a Google-ben!"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*