Hányadik vagyok a Google-ben? Így derítheted ki pár kattintással (ingyen is!)

Google helyezés kereső
Google helyezés kereső

Hogyan nézzük meg a Google helyezésünket? – Kereső, tippek, hibák

Manapság egyre többen szeretnék tudni, hogy hol szerepel a weboldaluk a Google találati listáján. Nem véletlen, hiszen a legtöbb látogatónk onnan érkezik. De vajon van egyszerű mód arra, hogy ezt ellenőrizzük? Van! Sőt, többféle is. Ma körbejárjuk, hogyan működik egy Google helyezés kereső, és mit érdemes tudnunk erről a témáról.

Miért fontos a Google helyezés?

Mielőtt belemegyünk a keresők világába, nézzük meg röviden, miért is érdekes nekünk a helyezés.

  • A látogatók 90%-a nem megy tovább az első oldalnál.
  • A legelső találat viszi el a kattintások felét.
  • Minél előrébb vagyunk, annál több organikus (azaz nem fizetett) forgalmat kapunk.

Tehát ha nem tudjuk, hol vagyunk, nem tudjuk, min kell javítani. Ezért van szükségünk egy megbízható módszerre, amivel folyamatosan nyomon követhetjük az oldalaink teljesítményét.

Hogyan működik a Google helyezés?

A Google algoritmusai folyamatosan pásztázzák az internetet, és különböző szempontok alapján rangsorolják az oldalakat. A sorrendet kulcsszavak, tartalom minősége, technikai beállítások és felhasználói élmény alapján határozzák meg.

A rangsor dinamikus: ma még első helyen vagyunk, holnap talán már a harmadik oldalon. Ezért fontos rendszeresen ellenőrizni, hogy épp hol tartunk.

Egyszerű módszer: kézi ellenőrzés inkognitó módban

A legegyszerűbb, amit tehetünk, hogy megnyitjuk a Google-t és beírjuk a keresőszót.

De vigyázat! A Google személyre szabja a találatokat korábbi keresések, hely és eszköz alapján.

Ezért mindig inkognitó módban nyissuk meg a böngészőt (Chrome-ban Ctrl+Shift+N), hogy valósabb képet kapjunk a helyezésünkről. Írjuk be a kulcsszót, és nézzük meg, hányadik helyen jön fel a weboldalunk.

Ez a módszer jó, ha csak pár kulcsszóra vagyunk kíváncsiak. De mi van akkor, ha több tucat, vagy akár száz kulcsszót akarunk figyelni?

Erre valók a Google helyezés kereső eszközök

Itt jönnek képbe a professzionális Google ranking checker vagyis helyezés-ellenőrző eszközök.

Néhány ismertebb helyezés kereső:

  • Ubersuggest
  • SERPWatcher (Mangools)
  • SEMrush
  • Ahrefs
  • AccuRanker
  • Google Search Console (ingyenes, de nem mutat konkrét pozíciót – csak átlagot)

Ezek az eszközök naponta vagy hetente automatikusan ellenőrzik a megadott kulcsszavakat, és mutatják, hányadik helyen vagyunk.

Előnyök:

  • Pontos adatokat adnak
  • Visszamenőleges változásokat is mutatnak
  • Grafikonokat, trendeket látunk
  • Segítenek optimalizálni a tartalmat

Hátrányok:

  • A legtöbb fizetős
  • Angol nyelvű felületek jellemzőek
  • Néha kell pár nap, mire frissülnek az adatok
Google helyezés search console

Ingyenes megoldások – léteznek?

Igen, de kompromisszumokkal. Mutatunk pár alternatívát, ha nem szeretnénk előfizetni:

1. WhatsMySERP

Ingyenes verziója napi néhány kulcsszóra használható.

2. Google Search Console

Ha be van kötve az oldalunk, akkor átlagos pozíciókat is láthatunk kulcsszavanként. Bár nem konkrét helyezés, de sokat segít.

3. SEO Review Tools – Google Rank Checker

Webes felületen fut, egyszerre 1 kulcsszóra működik, de gyors és pontos.

Mire figyeljünk, amikor helyezést vizsgálunk?

Nem mindegy, milyen kulcsszóra keresünk rá. Például:

  • Túl általános kulcsszóra lehetetlen elsőnek lenni („cipő”).
  • Túl specifikus kulcsszóra lehet, hogy mi vagyunk az elsők, de senki nem keres rá („fehér sportcipő zöld cipőfűzővel Debrecenben”).

Ezért érdemes használni:

Hosszabb kulcsszavakat (long tail keyword)
Helyi kereséseket (pl. „fodrász Szeged”)
Termékspecifikus kereséseket (pl. „fekete bőr kanapé akció”)

Hogyan javíthatunk a helyezésen?

Ez már egy külön cikk témája is lehetne, de néhány alapvető dologra itt is kitérünk:

Kulcsszókutatás

Tudjuk meg, mire keresnek rá az emberek – és írjunk ezekre tartalmat.

Minőségi tartalom

Legyen hasznos, friss, jól tagolt és könnyen olvasható.

Technikai SEO

Gyors weboldal, mobilbarát megjelenés, megfelelő címek, meta leírások.

Linképítés

Más oldalak hivatkoznak ránk? Az értékes linkek javítják a helyezést.

Folyamatos ellenőrzés

Használjunk rendszeresen helyezés keresőt, hogy lássuk, mi működik és mi nem.

Google keresés találatok helyezés

Tipikus hibák, amiket érdemes elkerülni

Ne essünk ezekbe a csapdákba:

Csak a helyezést figyeljük, a tartalmat nem
Naponta nézegetjük és pánikolunk minden változástól
Túl sok kulcsszót próbálunk meg célozni egyetlen oldallal
Nem optimalizáljuk a meta címeket és a leírásokat

A kulcsszó helyezés csak egy mutató a sok közül, nem szabad túlértékelni. A valódi cél, hogy minél többen kattintsanak, és maradjanak is az oldalon.

Milyen gyakran érdemes ellenőrizni?

Ez attól függ, mennyire aktív a weboldalunk. Mi azt javasoljuk:

  • Hetente 1x – ha blogot írunk, új tartalmakat töltünk fel
  • Havonta – ha inkább statikus weboldalunk van
  • Projektindítás előtt/után – hogy lássuk, van-e változás

Hogyan értelmezzük helyesen a helyezési adatokat?

Sokan hibáznak ott, hogy félreértelmezik az eszközök által mutatott pozíciókat. Nem elég látni, hogy „5. helyen vagyunk” – meg is kell érteni, hogy mit jelent ez a gyakorlatban.

1. Az átlagos pozíció nem mindig a valós helyezés

Például a Google Search Console gyakran „átlagos pozíciót” mutat. Ez azt jelenti, hogy ha egy kulcsszóra az oldalunk egyszer a 3., máskor a 10. helyen jelent meg, akkor az átlag mondjuk 6,5 lesz. Ez nem azt jelenti, hogy mindig a 6. helyen vagyunk.

2. Kulcsszavakra mutatott helyezés ≠ forgalom

Hiába vagyunk egy kulcsszóra az első helyen, ha senki nem keres rá. Ezért érdemes forgalmi adatokat is nézni (például a Google Analytics vagy a Search Console segítségével), nem csak a pozíciókat.

3. Versenytársak figyelése

Nagyon tanulságos lehet, ha nem csak magunkat követjük, hanem a konkurenciát is. Vannak eszközök, amelyek megmutatják, mely kulcsszavakra szerepel jól egy adott versenytárs – és mi ezeken hol állunk.

4. Pozícióváltozások okainak feltérképezése

Ha romlik a helyezésünk, fontos visszanézni:

  • Történt-e technikai hiba?
  • Elveszítettünk-e linkeket?
  • Frissítette-e a Google az algoritmust?
  • Módosítottunk-e az oldalon valamit?

Nem minden visszaesés a mi hibánk – de ha nem nézünk utána, nem tudunk fejlődni sem.

Google helyezés keresés

Összességében

A Google helyezés kereső nem csak profiknak való. Nekünk, hétköznapi weboldaltulajdonosoknak is nagy segítség lehet abban, hogy lássuk, merre halad az oldalunk. Nem kell túlbonyolítani: pár ingyenes vagy alacsony költségű eszközzel is nagyon jó képet kaphatunk.

Ne feledjük:

  • Helyezést csak inkognitó módban vagy SEO eszközzel nézzünk
  • A keresőpozíció nem cél, hanem eszköz
  • Folyamatos ellenőrzés = tudatosabb működés
  • Hasznos tartalom = jobb helyezés

Ha még nem próbáltunk helyezést ellenőrizni, itt az ideje belevágni. Kezdjük kicsiben, és figyeljük meg, mi történik. A Google helyezés kereső nem varázslat – csak egy tükör, ami megmutatja, hol tartunk éppen.

A Wiképidiáról kicsi érdekesség még…

Köszönöm a figyelmet!

Ha tetszett a cikk, ne felejtsd el megosztani barátaiddal vagy hozzászólásban megírni a véleményedet.

És ha szeretnél még hasonló tanácsokat olvasni, akkor iratkozz fel a hírlevelünkre és Likeolj minket a Facebookon!

Be the first to comment on "Hányadik vagyok a Google-ben? Így derítheted ki pár kattintással (ingyen is!)"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*